2009. január 20., kedd

Speciális igények figyelembevétele

Nézegetem a nyári képeket, de az én gépemen csak a blokkok van fent Horvátországból, így hát ezeket. Makarska nyaralóváros, itt kezdődik a riviriéra, ami annyira nekem mint fürdőhely, nem jött be: nagyon zsúfolt volt, szép, hatalmas jachtokkal, de hömpölygő emberáradattal. Hiába találtam itt is blokkokat, nyaraláskor messze kerülöm, ha lehet. De azért elgondolkodtattak némileg ezek a képek.


Azon gondolkodtam, hogy ezeket a tömböket a tervezőik mennyire alakították a helyi viszonyokhoz. Nyilván a házgyáras technológia határt szabott a képzeletnek, de nem tűnik nagy dolognak, ha arra gondolok, hogy a fenti képen látható rolókat és különböző árnyékot adó redőnyöket akár gyárilag betervezhették volna. Meg lett volna az a nagy előnye, hogy egységes képet mutatnának az épületek. Váradon vagy Pesten lehet, hogy nem létszükséglet a balkonokon a beüvegezés, de itt? Ahol 40 fok simán van, ha egész délelőtt ide süt a nap? Azt kell gondolnom, hogy a tervezéskor és építéskor egyáltalán nem vették figyelembe a helyi sajátosságokat.



Nincsenek megjegyzések: